Návrh na mimosúdne riešenie sporu
Pre koho je služba určená?
Pre právnické osoby a fyzické osoby podnikateľov, ktorí nesúhlasia s výsledkom reklamácie alebo so spôsobom jej vybavenia zo strany podniku, ktorý im poskytuje služby.
Čo je výsledkom služby?
Výsledkom úspešného vyriešenia sporu je uzavretie písomnej dohody medzi účastníkom a podnikom, ktorá je záväzná pre obe strany sporu. O uzavretí dohody podľa prvej vety účastník a podnik upovedomia úrad v lehote piatich dní od jej uzavretia. Ak strany sporu neuzavrú dohodu v stanovenej lehote, úrad ich upovedomí o márnom uplynutí lehoty na mimosúdne riešenie sporu. Tým sa považuje mimosúdne riešenie sporu za ukončené. Možnosť strán obrátiť sa v tej istej veci na súd tým nie je dotknutá.
Čo služba nepokrýva?
Alternatívne riešenie sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, alebo spor medzi telekomunikačnými podnikmi.
Termíny
Návrh predloží účastník bezodkladne, najneskôr do 45 dní odo dňa
- doručenia výsledku vybavenia reklamácie účastníkovi alebo
- márneho uplynutia lehoty na vybavenie reklamácie v zmysle zákona o elektronických komunikáciách.
Poplatky
Bez poplatku.
Aké informácie a podklady sú potrebné pre vyplnenie formulára?
- Identifikačné údaje osoby podávajúcej návrh na mimosúdne riešenie sporu.
- Názov a sídlo podniku, proti ktorému návrh smeruje.
- Predmet sporu.
- Odôvodnenie nesúhlasu s výsledkami reklamácie alebo so spôsobom jej vybavenia podnikom.
- Návrh riešenia sporu.
Návrh na mimosúdne riešenie sporu môžete podať prostredníctvom nasledujúceho formulára.