Preskočiť na hlavný obsah

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb oznamuje verejnosti, že od 15.8.2024 je v rekonštrukcii budova na Továrenskej 7 v Bratislave. Z tohto dôvodu je podateľňa dočasne presťahovaná v rámci budovy a úrad žiada verejnosť, aby v prípade fyzického podania listín nevstupovala do objektu.

Volajte na telefónne čísla 0918 333 899 alebo 0905 396 697 a následne sa riaďte pokynmi pracovníčok podateľne.

Ďakujeme za porozumenie.

Oficiálna stránka  SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Šéf Regulačného úradu Marták: Domáci internet si môžete preniesť rovnako ako telefónne číslo

Aktualizované  28.12.2022

Zmena poskytovateľa internetu je na Slovensku výrazne nižšia ako zmena poskytovateľov telefónnych paušálov. Podľa predsedu úradu Ivana Martáka pritom môžu zákazníci z tejto zmeny výrazne profitovať. 

„Ak sa rozhodnete vymeniť poskytovateľa internetu, stačí vám osloviť nového poskytovateľa a ten zabezpečí to, že sa už nemusíte kontaktovať s tým, ktorého opúšťate. Prechod služieb bude plynulý k dohodnutému dňu, takže nebudete ani chvíľu bez internetu a ani nebudete platiť duplicitne.  Zároveň očakávame, že ten podnik, ktorý opúšťate, sa vám bude snažiť ponúknuť lepšie podmienky, aby si vás udržal,“ povedal predseda Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Ivan Marták v bilančnom rozhovore na sociálnych sieťach ministerstva dopravy. 

Naopak, v blízkej budúcnosti zrejme neušetríte na mobilných paušáloch. Cenník služieb všetkých 4 operátorov Regulačný úrad porovnáva každý štvrťrok. V budúcom roku sa kvôli rastúcej cene elektriny očakáva, že volania či internet v mobile zdražejú. 

„Elektrickú energiu potrebujú 24/7, nedá sa tam ani nič ušetriť. Neviete vypnúť čas mobilnej siete alebo fixnú sieť, lebo plnia aj funkciu zabezpečenia núdzových volaní, ktoré musia fungovať nonstop. Zvýšené vstupy sa zrejme premietnu aj do výstupov, maloobchodné ceny asi aj v ďalšom roku porastú. Budeme sa snažiť, aby to bolo čo najmenej, aby sme sa postupne vrátili k tomu, čo zažívame od roku 2009, teda že tie ceny sa znižujú, čo dovolila stabilná cena energie aj nízka miera inflácie,“ dodal Ivan Marták. 

V bilančnom rozhovore sa dozviete aj to, aký veľký je prínos Regulačného úradu pre štátny rozpočet, koľkým ľuďom sa už telemarketéri nedovolajú a zistíte aj, prečo je lepšie mať doma optický internet. 

Celý rozhovor nájdete tu: https://www.youtube.com/watch?v=kmoj5LsJE9Q​