Preskočiť na hlavný obsah

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb oznamuje verejnosti, že od 15.8.2024 je v rekonštrukcii budova na Továrenskej 7 v Bratislave. Z tohto dôvodu je podateľňa dočasne presťahovaná v rámci budovy a úrad žiada verejnosť, aby v prípade fyzického podania listín nevstupovala do objektu.

Volajte na telefónne čísla 0918 333 899 alebo 0905 396 697 a následne sa riaďte pokynmi pracovníčok podateľne.

Ďakujeme za porozumenie.

Oficiálna stránka  SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ochrana proti rušeniu

Ako správne postupovať v prípade rušenia alebo nekvalitného príjmu rozhlasu alebo televízie

 

V prípade zhoršenia kvality rozhlasového alebo televízneho príjmu, napr. obraz začne „štvorčekovať“, „mrznúť“ a zvuk je prerušovaný, akoby „sekal“, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ) odporúča najskôr skontrolovať, či si diváci alebo poslucháči problém nechtiac nespôsobili sami, alebo vzniknutý problém nezavinila sila prírody. RÚ nie je oprávnený opravovať poruchy zariadení používaných divákmi alebo poslucháčmi.

 

Bez ohľadu na spôsob televízneho príjmu, RÚ odporúča v prvom rade skontrolovať televízny prijímač a kontakty. Napr. pri neopatrnom utieraní prachu alebo pri vysávaní sa kontakt môže uvoľniť, či prerušiť. Ak problém pretrváva, ďalší postup je závislý od toho, či  poskytovateľ poskytuje divákovi služby retransmisie (napr. MMDS, káblová TV, IPTV, satelit...), alebo terestriálne služby, t. j. pomocou antény nasmerovanej na televízny vysielač. V prípade, že divák využíva služby retransmisie, nahlási poruchu služby svojmu poskytovateľovi služby.

V zimnom období môže ťažký sneh alebo ľad poškodiť zvod antény. Dokáže "obaliť" anténu a zhoršiť jej vlastnosti. Niekedy stačí len zbaviť anténu snehu alebo ľadu a príjem je opäť v poriadku. Ak problém pretrváva, zhoršenie kvality príjmu môže divák alebo poslucháč oznámiť RÚ napr. e-mailom alebo prostredníctvom elektronickej schránky. RÚ vyhľadá zdroj rušenia príjmu a upovedomí  prevádzkovateľa zariadenia, ktoré spôsobuje rušenie, o povinnosti vykonať nápravu.

Pri oznamovaní rušenia je potrebné uviesť najmä:

  1. Kto oznamuje rušený príjem (meno, priezvisko, adresa, telefonický kontakt)
  2. Aká frekvencia - aký program je rušený
  3. Od kedy sa rušenie prejavuje
  4. Čas, v ktorom sa rušenie prejavuje
  5. Ako sa rušenie prejavuje
  6. Ako je riešený príjem (napr. spoločná anténa, individuálna anténa, IPTV, satelit, MMDS, káblová TV...) 

Ďalej postupujte podľa pokynov zamestnancov úradu. Tento postup primerane platí aj pri oznamovaní rušenia rádiových sietí.

Rušenie môžete oznámiť e-mailom na adresu podnety@teleoff.gov.sk

Ak máte občiansky preukaz s čipom, rušenie môžete oznámiť ako podnet aj prostredníctvom elektronickej schránky https://www.slovensko.sk/sk/detail-sluzby?externalCode=App.GeneralAgenda (Elektronická schránka č. E0005755127 s názvom "Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb").

V prípade, že nechcete podnet podať elektronicky, môžete ho poslať poštou alebo doručiť osobne na adresu:

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb
Odbor štátneho dohľadu elektronických komunikácií
Továrenská 7
P.O. Box 40
828 55 Bratislava 24